luni, 29 octombrie 2012

Un alt pericol pentru oameni este frica de părerile altora!


"Frica de oameni" este într-adevăr "o cursă" (Proverbe 29:25). E îngrozitor să vezi puterea pe care o are asupra celor mai multe minţi, în special asupra minţilor celor tineri. Puţini par să aibă păreri proprii, sau să gândească pentru ei înşişi. La fel ca peştii morţi, ei se lasă purtaţi de curent: ce cred ceilalţi că e bine, cred şi ei că e bine; ce numesc ceilalţi greşit, numesc şi ei greşit. Nu sunt mulţi gânditori originali în lume. Cei mai mulţi sunt ca oile, merg în urma unui lider. Dacă e la modă să fii ceva anume sunt şi ei acel ceva anume; dacă e la modă să fii altceva, vor şi ei să fie altceva. Se îngrozesc la gândul că s-ar putea împotrivi curentului vremurilor. Într-un cuvânt, părerea zilei devine religia lor, crezul lor, Biblia lor, Dumnezeul lor. Gândul "Ce vor spune sau vor gândi prietenii despre mine" înăbuşă orice înclinaţie spre lucruri bune. Teama de a fi privit de ceilalţi, de a fi batjocorit, ridiculizat, împiedică formarea multor caractere bune. Multe Biblii ar fi citite azi, dacă proprietarii lor ar îndrăzni să o facă. Ei ştiu că ar trebui să citească Biblia, însă se tem: "Ce vor spune ceilalţi?" Mulţi genunchi s-ar pleca în această seară în rugăciune, însă teama de oameni îi împiedică: "Ce vor spune parintii mei, soţia mea, fratele meu, prietenul meu, tovarăşii mei, dacă mă vor vedea rugându-mă?" O, ce sclavie josnică e aceasta, şi totuşi cât e de comună! "Mă temeam de popor, şi i-am ascultat glasul", i-a spus Saul lui Samuel, şi astfel ,,am păcătuit, căci am călcat porunca Domnului" (1 Samuel 15:24). "Mă tem de Iudei", a spus Zedechia, împăratul corupt al lui Iuda, de aceea nu a ascultat de sfatul pe care i l-a dat Ieremia (Ieremia 38:19). Irod s-a temut de ce vor crede musafirii lui despre el şi, deşi "s-a întristat foarte mult", a trimis să taie capul lui Ioan în temniţă. Pilat s-a temut să-i ofenseze pe evrei, prin urmare a făcut lucrul despre care conştiinţa îi spunea că e nedrept. Dacă aceasta nu e sclavie, atunci care e? Oamenilor, doresc să fiţi liberi de această sclavie. Vreau ca fiecăruia dintre voi să nu-i pese de părerile oamenilor, atunci când calea datoriei e clară. Credeţi-mă, e mare lucru să poţi spune: "Nu!" Acesta a fost punctul slab al Împăratului Iosafat, a cedat prea uşor în faţa lui Ahab şi a avut mult de suferit din această cauză (1 Regi 22:4). Învăţaţi să spuneţi: "Nu!" Nu lăsaţi ca teama de a părea nepoliticoşi să vă împiedice de la asta. Când alti oameni vă ispitesc, să puteţi spune cu hotărâre: "Nu voi ceda în faţa lor" (Proverbe 1:10). Gândiţi-vă cât de iraţională e teama de oameni. Cât de puţin durează ostilitatea oamenilor, cât de puţin rău vă poate face! "Dar cine eşti tu, ca să te temi de omul cel muritor şi de fiul omului, care trece ca iarba, şi să uiţi pe Domnul, care te-a făcut, care a întins cerurile şi a întemeiat pământul?" (Isaia 51:12-13). Cât de nerecunoscătoare este această teamă! Nimeni nu vă va privi cu mai multă bunăvoinţă din această cauză. Lumea îi respectă întotdeauna pe cei ce îndrăznesc pentru Dumnezeu. O, rupeţi aceste legături, aruncaţi aceste lanţuri care vă leagă! Să nu vă ruşinaţi niciodată să-i lăsaţi pe oameni să vadă că vreţi să mergeţi în cer. Să nu consideraţi o ruşine atunci când arătaţi că sunteţi slujitorii lui Dumnezeu. Nu vă temeţi niciodată să faceţi ce e bine. Încercaţi doar să-I fiţi plăcuţi lui Dumnezeu, şi în scurt timp veţi căpăta trecere şi înaintea celorlalţi. "Când sunt plăcute Domnului căile cuiva, îi face prieteni chiar şi pe vrăjmaşii lui" (Proverbe 16:7). Oamenilor, fiţi plini de curaj. Nu vă îngrijoraţi ce va spune sau ce va gândi lumea: nu veţi fi întotdeauna împreună cu ei. Poate un om să vă mântuiască sufletul? Nu. Oare omul va fi judecătorul vostru în marea şi înfricoşătoarea zi a judecăţii? Nu. Poate un om să vă ofere o conştiinţă bună în această viaţă, o nădejde bună în moarte, un răspuns bun în dimineaţa învierii? Nu! Nu! Nu! Oamenii nu pot face astfel de lucruri. Atunci "Nu te teme de ocara oamenilor, şi nu tremura de ocările lor. Căci îi va mânca molia ca pe o haină, şi-i va roade viermele cum roade lâna" (Isaia 51:7-8). Amintiţi-vă de cuvintele lui Gardiner: "Mă tem de Dumnezeu, de aceea nu mai trebuie să mă tem de nimeni altcineva." Fiţi şi voi ca el. Acestea sunt avertismentele pe care vi le dau. Puneţi-le la inimă. Merită să vă gândiţi la ele. Greşesc mult dacă ele nu sunt foarte necesare. Facă Domnul ca să nu vi le fi dat în zadar. Iar in incheiere va pot spune ca exista un singur Dumnezeu si acela este:
Exodul 3-15 " Dumnezeu a mai zis lui Moise: "Aşa să vorbeşti copiilor lui Israel: ,Domnul, Dumnezeul părinţilor voştri, Dumnezeul lui Avraham, Dumnezeul lui Itzhac şi Dumnezeul lui Iacov, m-a trimis la voi. Acesta este Numele Meu pentru veşnicie, acesta este Numele Meu din neam în neam."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu